Ponedjeljak, 22.10.2018. u 19,30 sati
POU Hrvatski dom Petrinja
Vas poziva na koncert
TRIO SOLENZA
Ponedjeljak, 22.10.2018. u 19,30 sati
Mala dvorana Hrvatskog doma
Program:
1. Francesco Cilea: Adriana Lecouvreur, 'Io Son l'Umile Ancella' arija Adriane
2. Claude Debussy: Prva rapsodija za klarinet i klavir
3. Johann W. Kalliwoda: Heimathlied (Pjesma domovini) za glas, klarinet i klavir
4. Johann C. Pepuch: Love Frowns in Beauteous Myra's za glas, klarinet i klavir
arija
5. Leoš Janaček: Klavirska Sonata 1.X.19053.
6. Blagoje Bersa: Robinjica
7. Bela Kovacs: Hommage à Manuel de Falla za klarinet solo
8. Marijan Makar: Šetnja Cezarejom na stihove Hane Seneš za glas, klarinet i klavir
9. Antonin Dvorak: Iz ciklusa Ciganskih pjesama op.55 za glas, klarinet i klavir
Když mne stará matka zpívat, zpívat učívala- Andante con moto
Dejte klec jestřábu ze zlata ryzého- Allegro
Arijana Gigliani Philipp, sopran
Bruno Philipp, klarinet
Ivan Batoš, klavir
Trio Solenza na hrvatskoj glazbenoj sceni djeluje od 2006. godine. Uz probranu literaturu skladbi originalno pisanih za ovaj netipičan komorni sastav, trio Solenza nerijetko poseže i za obradama popularnih djela velikih majstora, a u novije vrijeme repertoar ansambla obogaćen je djelima hrvatskih skladatelja Josipa Magdića, Davora Bobića, Olje Jelaske, Tene Ivane Borić i dr. Prvi CD trija Solenza „Židovska glazbena ostavština u zvuku i riječi“ realiziran je u izdanju Croatia recordsa u studenom 2013. godine. Od siječnja 2015. godine trio djeluje u sastavu Arijana Gigliani-Philipp, sopran, Bruno Philipp, klarinet i Ivan Batoš, klavir. Krajem 2016. godine Croatia records objavljuje izdanje drugog CD-a trija Solenza: 'Mozaik hrvatskih skladatelja' koji je nominiran za diskografsku nagradu Porin u kategoriji najboljeg djela klasične glazbe (Olja Jelaska: Cvijet šaronski).
Arijana Gigliani Philipp rođena je u Sarajevu gdje završava srednju glazbenu školu odjel violine i solo-pjevanja. Nakon završetka studija solo-pjevanja na Muzičkoj Akademiji Sveučilišta u Zagrebu, nastavlja svoje usavršavanje kod renomiranog pedagoga i opernog prvaka Stojana Stojanova Gančeva. Održala je niz solističkih koncerata kako u Hrvatskoj (Zagreb, Rijeka, Pula, Split, Karlovac, Križevci, Varaždin, Umag, Pag, Rab, Hvar, Brač, Poreč, Brijuni itd.), tako i u inozemstvu (Austrija, Njemačka, Češka i BiH). Kao solistica nastupila je sa Simfonijskim orkestrom HRT-a, Zagrebačkim solistima, Sarajevskom filharmonijom, Orkestrom HNK Osijek, Dubrovačkim simfonijskim orkestrom, Komornim orkestrom 2007 i dr. Također, snimala je za arhiv HRT-a. Debitirala je u operi Ivana pl. Zajca ”Nikola Šubić-Zrinski” u ulozi Jelene u Narodnom Pozorištu u Sarajevu, te je sa istom ulogom ostvarila gostovanja i izvrsne kritike u Bosni i Hercegovini. U kazalištu Ivana pl. Zajca u Rijeci je ostvarila nastupe u operama G. Verdija: ”Macbeth” u ulozi Dame i ulogom Berte u operi G. Rossinija: ”Il Barbiere di Seviglia”. U HNK Osijek ostvarila je nastupe u operama Ivana pl. Zajca ”Nikola Šubić-Zrinski” (Jelena) i gostovanja opere van matične pozornice, V. Bellini „Norma“ (Adalgisa), G. Verdi „Nabucco“ (Abigaille) studijska uloga, te koncerte i gostovanja sa ansamblom HNK Osijek. Surađivala je kao solista sa dirigentima Mo. Vjekoslavom Šutejom, Mo. Nikšom Barezom, Mo. Juliom Marićem, Mo. Nadom Matošević, Mo. Dariom Vučićem, Mo. Filipom Pavišićem, Mo. Mladenom Tutavcem, Mo. Ognjenom Bomoštarom, Mo.Tomislavom Fačinijemi dr. U sezoni 2006/2007. djelovala je kao stalni gost Narodnog Pozorišta u Sarajevu. Godine 2008. dobitnica je prve nagrade i pobjednik cjelokupnog međunarodnog natjecanja „Lazar Jovanović“ u Beogradu (Srbija). U ožujku 2010. godine dobitnica je još jedne prve nagrade na međunarodnom natjecanju Solo pjevača „Bruna Špiler“ u Herceg Novom (Crna Gora). U periodu od 2008. do 2014. bavi se pedagoškim radom na srednjoj glazbenoj školi ”Alberta Štrige” u Križevcima gdje je sa svojim učenicima ostvarila veliki broj državnih i međunarodnih nagrada kako iz solo pjevanja tako i iz komorne glazbe. Također od 2012. godine djeluje kao pedagog i na glazbenoj školi „Brkanović“ te glazbenoj školi 'Bonar' u Zagrebu. Od rujna 2014. pročelnik je odjela solo pjevanja na glazbenoj školi Zlatka Balokovića u Zagrebu.
Prema sudu glazbene kritike Bruno Philipp jedan je od najistaknutijih predstavnika hrvatskih klarinetista. Uz diplomu Muzičke akademije u Zagrebu, prepoznatljiv umjetnički izričaj izgradio je na Konzervatoriju u Parizu za vrijeme trogodišnjeg usavršavanja te na brojnim seminarima kod renomiranih svjetskih klarinetista. U svojoj karijeri bilježi brojne solističke nastupe, dugogodišnju uspješnu suradnju s pijanistom Ivanom Batošem, orguljašem Edmundom Andlerom Borićem, solističku suradnju s orkestrima i sastavima: Simfonijski orkestar HRT, Tamburaški orkestar HRT, Zagrebački solisti, Hrvatska komorna filharmonija, Ansambl LADO, Hrvatski komorni orkestar, Zadarski komorni orkestar, Filharmonija Transilvanija, Orkestar Muzičke akademije, Fraktali, gudački kvartet Rucner, gudački kvartet Porin, Camerata Cantilly. Član je Zagrebačkog puhačkog trija. Od osvojenih nagrada izdvaja se pobjeda na 1. hrvatskom natjecanju mladih umjetnika Papandopulo, 2012. te osvojeno 2. mjesto na Međunarodnom klarinetističkom natjecanju u Cluju, 2011., kao i nagrada Udruženja rumunjskih kompozitora. Godine 2009. položio je audiciju na mjesto solo klarinetista Simfonijskog orkestra HRT-a u čijem angažmanu ostaje dva mjeseca. Bruno Philipp umjetnik je koji nadahnuto kombinira različite žanrove i stilska razdoblja, a njegov solistički opus često zahvaća praizvedbe suvremenih autora od kojih mu je nekolicina posvetila svoja djela: M. Makar, N. Njirić, J. Magdić, T. Uhlik, D. Bobić, O. Jelaska, V. A. Jockin, T. I. Borić. L. Lin-Ni. Sa sastavom Trio Solenza promovirao je nosač zvuka Židovska glazbena ostavština u zvuku i riječi, 2013. godine u nakladi Croatia records, a tri godine kasnije Mozaik hrvatskih skladatelja. Za izdavačku kuću Aquarius records snimio je nosač zvuka Glazbena etno kutijica u suradnji s Gudačkim kvartetom Rucner. CD je nominiran 2016. za nagradu Porin u kategoriji najbolji instrumentalni album van klasične i jazz glazbe. U izdanju nakladničke kuće Cantus dobitnik je nagrade Porin 2017. za sudjelovanje sa Zagrebačkim solistima u snimci Glas iz Dubrovnika skladatelja Miroslava Miletića u kategoriji najbolje kompozicije klasične glazbe. Redovito snima za potrebe fonoteke Hrvatskog radija. Aktivan je u osmišljavanju i realiziranju emisije Obrazovnog programa Hrvatskog radija Glazbena kutijica. U statusu je profesora mentora klarineta na glazbenoj školi Blagoja Berse u Zagrebu. Sudjeluje u radu žirija na državnim i međunarodnim natjecanjima. Član je Hrvatskog društva glazbenih umjetnika.
Ivan Batoš rođen je u Splitu 1979. g. Prvu poduku iz klavira dobio je od časne sestre Pavle Negovec u Samostanu sestara dominikanki u rodnom gradu, na čiju preporuku upisuje glazbenu školu u klasi prof. Ivane Oreb. Tijekom školovanja dobio je nekoliko prvih nagrada na hrvatskim državnim natjecanjima. Nakon završene gimnazije i srednje glazbene škole, diplomirao je klavir na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Đure Tikvice 2002. godine. Titulu magistra umjetnosti stekao je 2009. g. pod mentorstvom prof. Lovre Pogorelića. Usavršavao se na seminarima pijanista i pedagoga Anatolija Katza, Viktora Meržanova (Dubrovnik 1998.), Davida Livelya (Baden bei Wien 2001.), Arba Valdme (Köln 2002.), te na Warsaw Piano Workshop 2003. g.
Dobitnik je nagrade za najboljeg umjetničkog suradnika na Tribini mladih umjetnika Darko Lukić, zatim Godišnje nagrade Društva sveučilišnih profesora i znanstvenika u Zagrebu za područje glazbene umjetnosti za ak.god. 2002./2003., kao i nagrade Judita za najuspješniji glazbeni program 52. Splitskog ljeta 2006. g., te nagrade TEMSIG za najboljeg komornog suradnika na Slovenskom državnom natjecanju 2013.g. Tijekom čitavog obrazovanja iskazivao je veliki interes za komorno muziciranje. S jednakim ponosom ističe nastupe s velikim umjetnicima koji su gostovali u Hrvatskoj izabravši ga za komornog suradnika, kao i sa svojim studentima s kojima nastavlja profesionalnu suradnju i nakon završetka formalnog obrazovanja, pomažući pritom njihovo umjetničko profiliranje u značajne faktore glazbenog života Hrvatske. Kroz suradnju sa saksofonistima istražuje nove izvedbene mogućnosti komornih i klavirskih partitura, obrađujući skladbe za trio GIG i kvartet Papandopulo.
Od 2003. godine radi kao stalni umjetnički suradnik na Odsjeku za duhačke instrumente Muzičke akademije u Zagrebu, a od 2010. godine i kao vanjski suradnik Muzičke akademije u Sarajevu. U ožujku 2015. g. izabran je u zvanje višeg umjetničkog suradnika Muzičke akademije u Zagrebu, a iste je godine započeo suradnju s Umjetničkom akademijom Sveučilišta u Splitu. Na međunarodnom natjecanju Woodwind and brass u Varaždinu angažiran je kao službeni umjetnički suradnik.